Markus

Mannen har ju släppt nytt album. Markus Krunegård har ju varit min favvo så förväntningarna var ju höga. Måste säga nu efter att ha lyssnat igenom albumet 2 gånger att jag är aningens besviken. Vissa låtar är bra men många av låtarna är någon blandning av de dåliga låtarna i melodifestivalen (typ den här Det går för långsamt -tjejen i rosa som skulle vilja vara Veronica Maggio) och 80-tals hits med en musikvideo med en sångare klädd i svart läder och typ diggar på en mörk gata i stan.

Endast åsikter! Några gobitar finns det ju alltså som jag säkert kommer tycka om mer efter att ha lyssnat lite mer. Han har några nya grejer han börjat med som är nice (och jag som är svag för rim tycker ju att vissa strofer är *magnificent*) så kommer säkert älska albumet om en vecka när jag vant mig lite!

Markus Krunegård – På promenaden
Markus Krunegård – Minusgrader rensar luften (som han skrev i ett program på svt tillsammans med en jojkare)

Braa.



Kommentera här: